اشرف صابر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تغذیه با شیر مادر از ابتلا به بیماری های قلبی، تنفسی و آسم پیشگیری می کند.

به گزارش روابط عمومی، اشرف صابر یادآور شد: نوزاد در شش ماه نخست پس از تولد به جز شیر مادر به هیچ نوع ماده غذایی  نیاز ندارد.

صابر با بیان این که ترکیب شیر مادر متناسب با رشد شیرخوار تغییر می کند، اظهار داشت: اگر شیرخوار هفت ماهه متولد شود، ترکیب شیر مادر متناسب با رشد او تغییر می کند.

وی بازگشت سریع اضافه وزن مادر به وزن قبل از بارداری را از مزایای شیردهی موفق برشمرد و عنوان کرد: شیردهی برای مادران نیز بسیار مفید است و در کاهش سرطان پستان تاثیر به سزایی دارد ، بنابراین تلاش برای شیردهی موفق حتی برای شاغلین خیلی ارزشمند تلقی می شود.

وی توضیح داد: مادران شاغل می توانند با دوشیدن شیر و نگهداری آن در یخچال، شیرخوار را از مزایای شیر مادر بهره مند سازند، آگاهی از نحوه نگهداری شیر مادر و مدت زمان آن با آموزش های موثردر مراکز بهداشتی توسط ماماها و مراقبین بهداشتی امکان پذیر است.

صابر نسبت به استفاده از پستانک و شیشه در شیرخواران هشدار داد و خاطرنشان کرد: استفاده و عادت کردن به پستانک و شیشه شیر، تمایل به مکیدن وقدرت آن را در شیرخوار کاهش می دهد ، بنابراین بهتر است از خرید و دادن پستانک و شیشه به کودکان به طور جدی خودداری کنید.